تحولات لبنان و فلسطین

این موفقیت‌های متوالی را مدیون آقا امام رضا(ع) هستیم. من بدون اغراق هر چه دارم از دعا و لطف حضرت رضا(ع) است. امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا همواره نام و پرچم ایران در بزرگ‌ترین میادین سربلند باشد.

مدال هشتمین قهرمانی را به امام مهربانی‌ها تقدیم می‌کنیم

هادی رضایی یکی از پرافتخارترین مربیان ایرانی است که با تلاش‌های او تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک تاکنون هشت مدال طلا و دو نقره کسب کرده است. تیم ملی والیبال نشسته ایران پرافتخارترین و قدرتمندترین تیم جهان است که در ۱۰ دوره حضور در پارالمپیک هشت مدال طلا و دو نقره کسب کرده است. ‌ هادی رضایی، سرمربی این تیم در کسب این مدال‌ها نقش اساسی داشته و قهرمانی در پارالمپیک پاریس او را به پرافتخارترین سرمربی ورزش ایران تبدیل کرده است.

هادی رضایی به تازگی به افتخار دیگری دست یافته و به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته به تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال دعوت شده که مراسم آن مهر ماه امسال در آمریکا برگزار می‌شود.

رضایی که اکنون به عنوان یکی از مفاخر والیبال در جهان شناخته می‌شود، موفقیت‌هایش را مدیون الطاف امام رضا(ع) می‌داند و می‌گوید: «پیش از پایان سال ۱۴۰۳ در مراسمی هشتمین مدال والیبال نشسته که در پاریس بدست آمد را تقدیم موزه حرم مطهر رضوی خواهیم کرد».

گفت‌وگوی قدس با او را در ادامه می‌خوانید.

آقای رضایی شما مشهدی هستید و سال‌ها در کنار حضرت رضا(ع) زندگی کرده‌اید، زندگی و نفس کشیدن در جوار امام مهربانی‌ها چه حس و حالی دارد؟

منزل ما در نزدیکی‌های حرم مطهر قرار داشت، جایی که امروز به کوچه آیت‌الله خامنه‌ای معروف است. در محله ما بزرگانی مثل رهبر معظم انقلاب و همین طور آقای عبدخدایی و آقای مرعشی زندگی می‌کردند؛ محله‌ای تأثیرگذار و قدیمی در مشهد که در حوادث پیش از انقلاب نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. من در مشهد و در خانواده‌ای مذهبی متولد شدم و همیشه در فضاهای مذهبی حضور داشتم.

من در مدرسه حسنیه در بازار سرشور درس خواندم که یکی از مدارس دوازده‌گانه مرحوم عابدزاده بود. خاطرم است در ماه رمضان زیارتم ترک نمی‌شد و هر روز به دیدار آقا علی بن موسی الرضا(ع) می‌رفتم. به سنت قدیمی‌ها در خانه ما همیشه روضه برگزار می‌شد. در فاطمیه هم روضه داشتیم و هنوز هم در فقدان پدر و مادرم که در حرم مطهر آقا امام رضا(ع) دفن‌اند ما نگذاشته‌ایم چراغ این روضه‌ها خاموش شود.

توسل به امام رضا(ع) در زندگی ورزشی و حرفه‌ای شما چه جایگاهی دارد؟

من از وقتی ورزش را آغاز کردم لطف آقا همیشه شامل من بوده، هست و خواهد بود. من معتقدم هر ورزشکاری باید در سطح ملی هر کاری از او برمی‌آید انجام دهد و اعتقاد داشته باشد ائمه(ع) هم در این مسیر کمکش می‌کنند. باید کارمان را درست انجام دهیم و از ائمه(ع) هم کمک بخواهیم و قطعاً عنایت آن‌ها هم همراه ماست.

در پاریس هشتمین طلا را کسب کردید، از آن مدال خاطره‌انگیز برایمان بگویید.

ما پیش از اینکه به پاریس برویم به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدیم. در تیم ما اهل تسنن هم داشتیم اما آن‌ها هم به زیارت حضرت آمدند و همگی با هم عهد بستیم با عنایت آقا همه تلاشمان را انجام بدهیم تا هشتمین مدال را بدست بیاوریم. من تاکنون در ۱۰ دوره المپیک شرکت کرده‌ام. حقیقت این است که برای نخستین بار قهرمان شدن خیلی راحت‌تر از حفظ قهرمانی است زیرا پس از نخستین برد رقیبان شما را می‌شناسند و با تمام امکانات تلاش می‌کنند تا این عنوان را از ما بگیرند. هر چند امکانات ما کمتر بوده ولی غیرت بچه‌های ما و عنایت حضرت رضا(ع) هر بار ما را به پیروزی رسانده است.

این موفقیت‌های متوالی را مدیون آقا امام رضا(ع) هستیم. من بدون اغراق هر چه دارم از دعا و لطف حضرت رضا(ع) است. امیدوارم این موفقیت‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا همواره نام و پرچم ایران در بزرگ‌ترین میادین سربلند باشد.

افتخار بزرگی کسب کردید و به تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال راه یافتید.

بسیار خوشحالم به عنوان نماینده ایران در این موفقیت سهم کوچکی داشتم. آنچه مهم است‌ هادی رضایی نیست بلکه نام ایران است که در کنار ۲۶کشور صاحب والیبال قرار گرفته و این مایه افتخار است. این افتخار تنها مربوط به والیبال نشسته نیست، بلکه برای کل جامعه والیبال ایران است. ما همان طور که بچه‌های جنگ در سال‌های دفاع مقدس جنگیدند ما هم برای اعتلای نام این کشور جنگیدیم، در تیم ما جانبازانی حضور دارند که من همیشه از حضورشان درس گرفته‌ام. آموزه‌هایی که در هیچ کلاس و دوره آموزشی نمی‌توان یاد گرفت ولی ما این‌ها را در اردوهای تیم ملی والیبال نشسته از رزمنده‌های سال‌های جنگ آموختیم که چطور این رزمنده‌ها با ایثار و تلاش و غیرت برای کشور افتخار آفریدند.

و شما نخستین والیبالیست ایرانی هستید که وارد این تالار شدید...

بله نخستین ایرانی هستم که به این افتخار دست یافته‌ام و باور دارم این افتخار با عنایت علی بن موسی ‌الرضا(ع) بدست آمده است. همچنین دومین نفر از والیبال نشسته جهان هستم که به این تالار رسیدم. پیش از من پیتر جون هلندی به این تالار اضافه شد که بنیان‌گذار والیبال نشسته و سازمان جهانی این رشته است. افتخار می‌کنم و باور دارم در کنار عنایت امام رضا(ع)، این موفقیت‌ها را مدیون شهدایی می‌دانم که برای ایران عزیز جان خود را فدا کردند.

سازمان جهانی والیبال نشسته از ورود من به تالار مشاهیر بسیار خرسند است زیرا من دومین نماینده این سازمان هستم که هم در بخش مدیریت، هم بازیکن و هم مربی به عناوین بزرگ جهانی و پارالمپیک رسیدم.

در موزه‌های حرم مطهر رضوی مدال‌های مرحوم تختی، حسن یزدانی و انبوه مدال‌های ورزشکاران کشور به چشم می‌خورد که مدال و نشان‌های ورزشی‌شان را تقدیم حرم مطهر امام رضا(ع) کرده‌اند گویا تیم ملی والیبال نشسته هم چنین تصمیمی گرفته.

بله ما در پاریس با مدد از امام رضا(ع) هشتمین مدال طلایمان را کسب کردیم و قبلش عهد بسته بودیم اگر طلا گرفتیم آن را به موزه حرم مطهر رضوی تقدیم کنیم. ان‌شاءالله پیش از پایان سال مدال‌های هشتمین قهرمانی که به هر حال عنوان بی‌نظیری هم در ورزش کشورمان است را تقدیم موزه حضرت می‌کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.